Yamaha TMAX: další velký skútr

281

| foto: Yamaha

Další v kategorii velkoobjemových skútrů je TMAX, který doplňuje řadu Majesty a konkuruje ostatním skútrům Burgman nebo SilverWing. Koneckonců kdo si v této kategorii vybírá, tak model TMAX nejednou prověří a prohlédne vůči konkurenci.

Model 2008 zůstává beze změn ale má pořád co nabídnout. Velkoobjemové skútry jsou na našem trhu v relativně malém zastoupení. Mezi hlavní zástupce této kategorie patří Majesty (Yamaha), Burgman (Suzuki), SilverWing (Honda) a poslední, který jsme se rozhodli tak trochu představit širšímu poli návštěvníků našeho webu je TMAX! Když se před osmi lety poprvé představil na trhu, tak éra velkoobjemových skútrů nebyla ještě tak populární ale v Yamaze věděli co dělají a její čas měl teprve přijít.

Největším plusem tohoto stroje je fakt, že poměrem váhy a výkonu se hodí nejenom do města ale také na dlouhé vyjížďky po okreskách a dokonce by se při dovybavení dalo cestovat na dovolenou. Díky nízkemů usazení těžiště jezdce je manévrovatelnost vysoká a díky vysokému štítku máte poměrně slušné krytí proti větru. Verze s ABS je o něco těžší a dražší ale tento systém jako doplněk bude za nějakou dobu tak běžným, že se dočkáme minimálních rozdílů ceny mezi základní verzí a verzí ABS. Dominantní vzhled a koncovka výfuku podobná enduro verzi XT dává agresivnější vzhled než u ostatních modelů. Výkon 43 koní při váze cca 200 kg je vynikající kombinací pro jakýkoliv provoz. Díky variátoru je motor hladce naladěn a člověk si užívá pouze točením plynové rukojeti a krajiny plynoucím kolem a nemusí se starat o technické požadavky provozu motoru.

Info od výrobce:
Nový TMAX je čisté vyjádření síly a krásy, v dokonalé vzájemné rovnováze. Každý nový prvek, který se tu objevil, je v zájmu vyššího výkonu a pohodlí, pro jedinečné jezdecké zážitky. Co je na novém TMAXu tak výjimečného? Začněme u předního kola – průměr ráfku vzrostl na 15 palců a zesíleny byly přední vidlice, což zvýšilo jízdní stabilitu. Kapacita palivové nádrže byla zvětšena na 15 litrů. Nový TMAX je komfortnější, díky novému tvaru sedla, novým madlům pro spolujezdce a novému větrnému štítu se zlepšenou ochranou. Nová vzhůru vyvedená výfuková koncovka plní aktuální normy. Dále je tu nový design přední a zadní kapotáže, nová přístrojová deska a další odkládací prostor. Možná si myslíte, že se všemi těmito změnami nový TMAX přibral na váze. Omyl. Díky kompletně novému hliníkovému rámu je teď o 5 kg lehčí.
Určitě stojí za to ho zkusit – pak možná zjistíte, že má famózní průběh kroutícího momentu. 499 ccm motor se vstřikováním a čtyřventilovou technikou adrenalinem nešetří. Nový TMAX umí snad všechno – suverénně kralovat městu nebo se vydat na dlouhý výlet a vždy s maximem pohodlí, zábavy a nekonečným nadšením.

Motor 
Typ motoru: Čtyřtaktní řadový dvouválec, 499 ccm, DOHC, 4 ventily na válec
Chlazení motoru: Kapalinou
Zdvihový objem: 499 ccm
Vrtání x zdvih: 66.0 X 73.0 mm
Kompresní poměr: 11:1
Maximální výkon: 32.0 kW (43.5 k) @ 7,500 ot./min
Maximální kroutící moment: 45.0 Nm (4.6 kg-m) @ 6,500 ot./min
Systém mazání: Suchá skříň
Karburátor: Elektronické vstřikování paliva
Typ spojky: Vícelamelová v olejové lázni
Systém zapalování: TCI
Startér: Elektrický
Převodovka: Automatická s variátorem
Objem palivové nádrže: 15 litrů 

Podvozek
Rám: Tlakově litý hliníkový rám
Systém předního odpružení: Teleskopická vidlice
Systém zadního odpružení: Kyvná vidlice
Přední brzda: Dvojitá kotoučová, Ø 267 mm
Zadní brzda: Kotoučová, Ø 267 mm
Přední pneumatika: 120/70-15
Zadní pneumatika: 160/60-15 

Rozměry
Délka (mm): 2 195 
Šířka (mm): 775 
Výška (mm): 1 445 
Výška sedla (mm): 800 
Rozvor kol (mm): 1 580 
Minimální světlá výška (mm): 125 
Hmotnost bez náplní (kg): 203 / 208 (s ABS)

Cena
TMAX: 219 000,- Kč
TMAX ABS: 239 000,- Kč
 

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu