LE MANS: Forza Ferrari (5)

-mfa / iMotorSport.cz, 16. června 2017, 20:30 Google+

V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. Pojďme si představit jednotlivé týmy a jejich piloty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
AF Corse Ferrari 488 GTE posádky Davide Rigon, Sam Bird

AF Corse Ferrari 488 GTE posádky Davide Rigon, Sam Bird | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Ferrari je značkou, která má motorsport v genech. Od samého počátku se jedná o vozy, které v sobě nezapřou sílu a rychlost, tedy atributy, které tyto automobily předurčují k použití v automobilových závodech. Hlavním kolbištěm vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku vždy byly okruhy. Legendární závod 24 hodin Le Mans je pro Ferrari takřka domácí tratí, vždyť tyto italské vozy v poválečné historii Le Mans nevynechaly jediný ročník této slavné čtyřiadvacetihodinovky. V letošním ročníku bude Ferrari nejpočetnější značkou v závodním poli GéTéček. Největší zastoupení, celkem 8 vozů, bude mít italská značka v kategorii amatérských posádek, kde bude plných 50% posádek krotit pod kapotou maranellské koně. Zbylé 3 vozy Ferrari budou bojovat v kategorii LMGTE Pro. A právě na tovární týmy Ferrari se zaměříme v tomto posledním díle.

AF Corse Ferrari 488GTE #71

Tým AF Corse je jedním z největších, které jsou přímo napojeny na samotnou továrnu Ferrari v Itálii. Tato intenzivní úzká spolupráce přinesla značce Ferrari mnoho úspěchů v závodech GT v posledních několika letech, zejména veškeré triumfy maranellských vozů v závodech WEC od roku 2012. Tehdy tým AF Corse Ferrari triumfoval v Le Mans a na konci roku se radoval ze zisku jezdeckého i konstruktérského poháru. Roky 2013 a 14 se tyto úspěchy podařilo potvrdit. Rok 2015 byl výsledkově horší, ale loňský rok znamenal znovu triumf v poháru konstruktérů.

Davide Rigon - debutoval ve formulích, ale již ve 22 letech vstoupil do světa Ferrari, se kterým začal v roce 2008 jezdit okruhové závody GT. V týmu BMS Italia zvítězil v závodě 24H SPA-Francorchamps. V roce 2013 přispěl svým dílem k úspěchu týmu 8 Stars Motorsport ve WEC v kategorii LMGTE Am . V následujících dvou sezónách jezdil s Jamesem Coladem v týmu AF Corse Ferrari, v té druhé se tato dvojice výraznou měrou podílela na zisku poháru konstruktérů pro Ferrari. Rok 2015 znamenal pro Davida Rigona druhé místo v Le Mans.

Sam Bird - začínal ve značkových formulích, odkud poměrně brzy přešel přímo do WEC. O jeho jezdeckém talentu svědčí skutečnost, že hned při svém premiérovém závodě v Silverstone 2014 se podíval na pódium. Tým AF Corse získal velmi kvalitní posilu. Ve stejném roce již Sam Bird s Ferrari 458 Italia debutoval v Le Mans. V roce 2015 se Sam Bird přesunul do kategorie LMP2, kde dokázal 4x zvítězit v kvalifikaci a ke čtyřem vítězstvím v závodech přidal ještě další tři pódiová umístění. To mu vyneslo statut profesionálního GT jezdce Ferrari a pevné místo v posádce AF Corse Ferrari 488GTE #71. Posádka Davide Rigon / Sam Bird zvítězila v úvodních dvou závodech sezóny 2016 (Silverstone a SPA-Francorchamps) a sezónu dokončili na druhém místě šampionátu jezdců kategorie GT.

Miguel Molina - začínal jako sedmiletý klučina, kde jinde, než v motokárách. V roce 2005 přestoupil do Formule Renault, odkud vedla jeho cesta do španělského šampionátu Formule 3 (tým Racing Engineering). Rok 2006 zakončil na 6. místě a jeho cesta vedla o další stupeň výš, do mezinárodního mistrovství F3, které v roce 2007 dokončil na celkovém sedmém místě (tým Pons Racing). Pro rok 2008 následoval přestup do Formule 3,5 (tým Prema Powerteam), kde vyhrál závody na Nürburgringu a v Estorilu a skončil celkově čtvrtý. V roce 2010 se rozloučil s formulovými vozy a přešel k DTM, kde vystřídal několik týmů s vozy Audi. V DTM s Audi odjel celkem 87 závodů, ze kterých 3 vyhrál (Nürburgring 2015, Lausitzring a Hockenheimring 2016). Následoval přesun do australských závodů GT, kde zkoušel štěstí v týmu James Pem Racing. V březnu 2017 se stal oficiálním GT pilotem Ferrari, což pro Molinu znamená i první závod v Le Mans.

Risi Competizione Ferrari 488GTE #82

Tým Risi Competizione založil před 20 lety v americkém Houstonu Giuseppe Risi. Za tu dobu se Risi Competizione vypracoval na jeden z nejúspěšnějších profesionálních týmů nasazujících s vozy Ferrari do okruhových závodů na celém světě. Je to nejúspěšnější tým s vozy Ferrari na území Severní Ameriky. Vozy týmu Risi Competizione dobyly, mimo jiné, 3 vítězství v závodě 24 hodin  Le Mans, stejný počet triumfů v „Petit“ Le Mans nebo 4 vítězství ve 12H Sebring.

Giancarlo Fisichella - v 8 letech usedl na okruhu Guidonia do motokáry a velmi rychle bylo jasné, že se rodí nová hvězda. Bylo mu 23 let, když v roce 1996 poprvé usedl do monopostu F1 (Minardi). Následovaly týmy Jordan, Benetton, Sauber, Renault, Force India a Scuderia Ferrari. V roce 2010 se u Ferrari přesunul na pozici testovacího jezdce a zároveň se objevil vevoze Ferrari 430 GTC týmu AF Corse v evropských vytrvalostních závodech. O rok později přešel, opět s týmem AF Corse, do seriálu Intercontinental   Le Mans a nahlédl i do světové vytrvalostní série. V roce 2012 zvítězil v Le Mans (Gianmaria Bruni, Toni Vilander) a v následujícím roce se ve WEC velkou měrou zasloužil o zisk poháru konstruktérů pro Ferrari. Samozřejmě se v této sezóně stává i nejlepším profesionálním jezdcem kategorie LMGTE. Sezóna 2014 pro Giancarla Fisichellu znamená stěhování za Atlantik, kde se, tentokrát v týmu Risi Competizione, účastní šampionátu IMSA. V červnu téhož roku podruhé triumfuje v Le Mans.

Toni Marcus Vilander - do svého prvního závodu nastoupil již ve věku 5 let. V roce 2004 přesedl do Formule 3, odkud se o rok později přesunul do F 3000 a zároveň začal se závody GT. Italský GT šampionát si ihned podmanil, jeho „parťákem“ byl v té době Alessandro Pier Guidi. Rok 2006 a další triumf, znovu v italských GéTéčkách (tentokrát kategorie GT1), společně s Guidim do posádky přibrali ještě Giambattistu Giannoccara. Také následující dva roky Vilander dominuje, tentokrát za volantem Ferrari 430 ve třídě GT2 seriálu FIA GT. V roce 2008 se objevuje v týmu Risi Competitione, v jehož barvách se s Jamiem Melem ve voze Ferrari 458 Italia GTC snaží dobýt seriál IMSA. V roce 2012 triumfuje v Le Mans, o rok později se s Kamuiem Kobayashim střídá ve voze AF Corse Ferrari 458 Italia v šampionátu WEC. V roce 2014 vyměnil japonského kolegu za krajana Gianmaria Bruniho a společně ve WEC dobývají titul v kategorii GT. V sezóně získali 4 vítězství, z nichž to nejcennější je z Le Mans. Rok 2015 přináší triumfy v závodech v Silverstone a ve Fuji. Vloni se Toni Vilander přesunul do Ameriky, kde se s týmem Risi Competizione zapojil do bojů v seriálu IMSA, v Le Mans dojel druhý a radoval se z vítězství v říjnovém závodě Petit Le Mans v Atlantě.

Pierre Kaffer - také on začínal s motokárami, aby se po krátké epizodě s Formulí 3 přesunul v sezóně 2002 k vozům GT. Začínal s Porsche, později přešel k Audi, s nímž triumfoval v závodě 12H Sebring 2004. Po dvou sezónách DTM se v roce 2007 vrátil do amerických závodů GT.  V roce 2009 posádka Pierre Kaffer, Jamie Melo, Gianmaria Bruni vítězí v barvách týmu Risi Competizione v závodě 24 hodin Le Mans.  Rok 2010 znamená pro Pierra Kaffera, tentokrát v barvách týmu AF Corse, triumf v International GT Open. Kaffer se stává jednou z největších hvězd závodů GT na celém světě a soustředí se hlavně na závody v Americe. Letošní závod 24 hodin Le Mans je již jeho desátým v pořadí.

Vytisknout

Diskuze: LE MANS: Forza Ferrari (5)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Prototyp Toyota TS050 Hybrid #7 s posádkou Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi

LE MANS: Kvalifikace plná rekordů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud