Nicolas Perrin oprášil projekt prototypu LMP1 a už prodal dva vozy

iMotorSport.cz, 18. května 2017, 12:21 Google+

Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii oprášila projekt prototypu LMP1 z roku 2014 a oznámila, že příští rok bude mít své vozy ve startovním poli Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Dva prototypy už zakoupil jeden evropský tým.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Perrinn

Perrinn | foto: Perrinn

Sdílejte článek

Autorem projektu je Francouz Nicolas Perrin, který přišel s myšlenkou prototypu LMP1 s pohonem na čtyři kola v roce 2014. Projekt byl ale pozastaven a na scéně se objevuje v revidované verzi nyní – v době, kdy je po soukromých LMP1 relativní poptávka.

Chřadnoucí pole soukromých LMP1 je letos na samém dně. Tuto skupinu hájí v současném startovním poli WEC pouze tým ByKolles, který nemá proti továrním strojům Toyota a Porsche s hybridními technologiemi šanci. Soukromé LMP1 se tak ocitly na dně, odtud ale vede jen jediná možná cesta, a sice směrem vzhůru. Jestli půjde vše podle plánu, kromě prototypu od Perrina uvidíme příští rok v poli i Ginetty a BR01 – výsledek kooperace Dallary a BR Engineering.

Konstruktérská společnost Perrinn má hotový design a absolvovala již předběžné crashtesty. První dva zkompletované prototypy zakoupil nejmenovaný evropský tým, jeden vůz za 1,2 milionu liber. Jen pro srovnání, připravovaná Ginetta LMP1 stojí 1,34 milionu liber a roční pronájem motoru vyjde na dalších více než půl milionu liber. Zakoupení techniky do třídy nehybridních LMP1 tak vyjde na méně než dva miliony. V součtu však chybí náklady na celosezónní provoz.

Perrin uvedl, že celý projekt řídí jako open source, což byl jeden z hlavní aspektů, proč se do LMP1 vůbec pustil.

„Používám open source jako způsob zaměřit pozornost na zdroje a talenty, které se kolem projektu pohybují. Chci, aby Perrinn dosáhl úspěchu v Le Mans tím, že se stane mnohem větší organizací, než kdybychom se limitovali zdmi naší firmy. Naše pracovní síly jsou decentralizované a globální,“ vysvětlil Perrin.

Nutno podotknout, že podobně decentralizovaně fungoval i Nissan LMP1. V Japonsku se pracovalo na motoru, v Evropě na dílech a v USA bylo ústředí týmu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nicolas Perrin oprášil projekt prototypu LMP1 a už prodal dva vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ekström, Mattias

Ekström se přeci jen ukáže v DTM na úvodním závodu na Hockenheimu

Louis Delétraz měl z české stáje k bodům v Bahrajnu blíže, než jeho kolega

F2: Charouz Racing Systém debutoval v Bahrajnu. Proč se zatím zázraky nekonaly?

Audi přišlo o část svého potenciálu

Audi se obává, že aerodynamické změny roku 2018 jsou pro ně nevýhodou

Ilustrační foto

Potvrzeno: DTM uspořádá první noční závod

Audi Sport

DTM 2018: Důležití sponzoři se od série odvracejí zády

Audi letos bude obhajovat všechny tituly

Audi oznámilo rozdělení jezdců do týmů. Jaké číslo zvolil Rast?

reklama
reklama

Doporučujeme

Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů, které je složené z několika výkonnostních kategorií, slibuje vždy poměrně atraktivní podívanou

WEC: Můžeme se těšit na velké finále?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud