Nicolas Perrin oprášil projekt prototypu LMP1 a už prodal dva vozy

iMotorSport.cz, 18. května 2017, 12:21 Google+

Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii oprášila projekt prototypu LMP1 z roku 2014 a oznámila, že příští rok bude mít své vozy ve startovním poli Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Dva prototypy už zakoupil jeden evropský tým.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Perrinn

Perrinn | foto: Perrinn

Sdílejte článek

Autorem projektu je Francouz Nicolas Perrin, který přišel s myšlenkou prototypu LMP1 s pohonem na čtyři kola v roce 2014. Projekt byl ale pozastaven a na scéně se objevuje v revidované verzi nyní – v době, kdy je po soukromých LMP1 relativní poptávka.

Chřadnoucí pole soukromých LMP1 je letos na samém dně. Tuto skupinu hájí v současném startovním poli WEC pouze tým ByKolles, který nemá proti továrním strojům Toyota a Porsche s hybridními technologiemi šanci. Soukromé LMP1 se tak ocitly na dně, odtud ale vede jen jediná možná cesta, a sice směrem vzhůru. Jestli půjde vše podle plánu, kromě prototypu od Perrina uvidíme příští rok v poli i Ginetty a BR01 – výsledek kooperace Dallary a BR Engineering.

Konstruktérská společnost Perrinn má hotový design a absolvovala již předběžné crashtesty. První dva zkompletované prototypy zakoupil nejmenovaný evropský tým, jeden vůz za 1,2 milionu liber. Jen pro srovnání, připravovaná Ginetta LMP1 stojí 1,34 milionu liber a roční pronájem motoru vyjde na dalších více než půl milionu liber. Zakoupení techniky do třídy nehybridních LMP1 tak vyjde na méně než dva miliony. V součtu však chybí náklady na celosezónní provoz.

Perrin uvedl, že celý projekt řídí jako open source, což byl jeden z hlavní aspektů, proč se do LMP1 vůbec pustil.

„Používám open source jako způsob zaměřit pozornost na zdroje a talenty, které se kolem projektu pohybují. Chci, aby Perrinn dosáhl úspěchu v Le Mans tím, že se stane mnohem větší organizací, než kdybychom se limitovali zdmi naší firmy. Naše pracovní síly jsou decentralizované a globální,“ vysvětlil Perrin.

Nutno podotknout, že podobně decentralizovaně fungoval i Nissan LMP1. V Japonsku se pracovalo na motoru, v Evropě na dílech a v USA bylo ústředí týmu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nicolas Perrin oprášil projekt prototypu LMP1 a už prodal dva vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Memo Gidley

Memo Gidley se poprvé po děsivé havárii vrátil za volant + VIDEO

Belle Isle Raceway

IMSA: Ostrov Belle Isle obsadí 28 závodních vozů

ADAC-Zürich 24h Rennen Nürburgring

Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

Bohaté startovní pole je jednou z cenných deviz každého okruhového závodu

WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

FIA CEZ

FOTO: FIA CEZ na Red Bull Ringu

Indianapolis (USA)

Indy 500: Pohádka o pěti stech mílích a jednom vítězi

Robert Kubica ve voze týmu ByKolles Racing

Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

reklama
reklama

Doporučujeme

Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů, které je složené z několika výkonnostních kategorií, slibuje vždy poměrně atraktivní podívanou

WEC: Můžeme se těšit na velké finále?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

  2. WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

  3. Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

  4. Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

  5. Indy 500: Bourdais tvrdě havaroval v Indianapolis. Ford hledá náhradu pro Le Mans

  6. WEC - Analýza: Jaký je průběžný stav šampionátu před Le Mans?

reklama

Zprávy odjinud