WEC: Můžeme se těšit na velké finále?

iMotorSport.cz, 18. května 2017, 10:25 Google+

Automobil Club de l´Ouest, jakožto promotér vytrvalostních okruhových závodů, neustále hledá nové možnosti, jak zatraktivnit závody a přitáhnout k nim nejen více diváků, ale i více výrobců a týmů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů, které je složené z několika výkonnostních kategorií, slibuje vždy poměrně atraktivní podívanou

Bohaté startovní pole vytrvalostních závodů, které je složené z několika výkonnostních kategorií, slibuje vždy poměrně atraktivní podívanou | foto: manorwec.com

Sdílejte článek

Před několika týdny se objevila zpráva, že vzhledem k rozšíření startovního pole v kategorii LMGTE Pro zvažuje ACO možnost pořádání kvalifikačního závodu.

Nyní byl odhalen další nápad, kterým se ACO vážně zabývá, a to prodloužení posledního závodu sezóny. Vzniklo by tím jakési „velké finále“, které by ještě mohlo zamíchat kartami v konečném pořadí šampionátu. Alespoň to si od tohoto nápadu promotéři slibují.

Vedeme neformální diskuse a máme na stole několik různých návrhů,“ řekl Gérard Neveu, šéf WEC. „Zamýšlíme se nad možností uspořádat delší poslední závod nebo naopak některý ze závodů sezóny zkrátit. Existuje mnoho různých návrhů a nápadů, ale neříkáme, že to zavedeme už v příští sezóně.

Společně s délkou závodů se samozřejmě diskutuje i o změně v systému přidělování bodů. Od roku 2012, kdy došlo k reinkarnaci vytrvalostních závodů a vznikla současná podoba mistrovství, mají všechny závody pevně nastavenou délku na 6 hodin. Výjimkou je samozřejmě 24hodinovka v Le Mans a 12hodinovka v Sebringu, kterou sezóna začíná. S výjimkou dvojnásobného přídělu bodů v Le Mans se ve všech ostatních závodech přiděluje stejný počet bodů.

Sportovní pracovní skupina WEC samozřejmě diskutuje různé možnosti, jak zajistit atraktivní bitvu o mistrovské body ve všech třídách tak, aby konečná sumarizace zůstala otevřená až do posledního závodu sezóny. Mimo to se uvnitř skupiny diskutuje i o možnostech zvýšení nebo naopak snížení počtu závodů. „Letos pokračujeme v modelu s devíti závody,“ uvedl Neveu, „ale bavíme se o možnosti rozšíření na 10 nebo naopak snížení na 8. Existuje mnoho různých řešení,“ doplnil Neveu.

ACO již obnovila řadu smluv se stávajícími okruhy i pro další sezónu a to včetně britského úvodu v Silverstone nebo sezónního finále v Bahrainu. Neveu zdůraznil, že nás v příštím roce nečeká žádná revoluce: „Pracujeme na evoluci, to je to, co chceme. Musíme to připravit tak, abychom nabídli ty nejlepší regule a s nimi ten nejlepší kalendář. Musíme v prvé řadě dbát na to, abychom zachovali ducha vytrvalostního mistrovství.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Můžeme se těšit na velké finále?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oliver Rowland

Monte Carlo: Oliver Rowland vítězem monackého premiéry F2

IndyCar 2018 - oválová verze

Série IndyCar ukázala nové monoposty, částečně se vrací k populárnímu designu

Memo Gidley

Memo Gidley se poprvé po děsivé havárii vrátil za volant + VIDEO

Belle Isle Raceway

IMSA: Ostrov Belle Isle obsadí 28 závodních vozů

ADAC-Zürich 24h Rennen Nürburgring

Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

Bohaté startovní pole je jednou z cenných deviz každého okruhového závodu

WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

FIA CEZ

FOTO: FIA CEZ na Red Bull Ringu

reklama
reklama

Doporučujeme

Kouzlo Le Mans je nezaměnitelné

WEC: Startovní listina 24 hodin Le Mans je kompletní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

  2. WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

  3. WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

  4. Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

  5. Indy 500: Bourdais tvrdě havaroval v Indianapolis. Ford hledá náhradu pro Le Mans

  6. IMSA: Ostrov Belle Isle obsadí 28 závodních vozů

reklama

Zprávy odjinud