WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

iMotorSport.cz, 19. dubna 2017, 08:07 Google+

Budoucnost kategorie GTE-Am, určené především pro amatérské závodníky, je podle šéfa Mistrovství světa vytrvalostních závodů Gerarda Neveua nejistá. Vše totiž závisí na úspěchu profesionální GTE-Pro – a ten pozvolna roste.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda

Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Největším limitem v počtu startujících vozů v šampionátu FIA WEC je místo v boxech. Průměrný počet přihlášených vozů na celou sezonu je třicet, což je pro řadu okruhů v kalendáři únosné maximum kvůli místu v garážích.

Jenže účastníci v GTE-Pro se pozvolna rozrůstají. Na počátku vzniku FIA WEC se do této kategorie přihlásily týmy Ferrari, Porsche, Aston Martin. V loňském roce se pole rozrostlo o Ford a příští rok se vrátí automobilka BMW.

Mezitím se objevuje řada dohadů a indicií o návratu dalších automobilek. Kolují zvěsti o plnohodnotném programu týmu Corvette, který je jinak pravidelným účastníkem 24h Le Mans. Tu a tam pak rozvíří vody sdělení z tábora Lamborghini a McLarenu, zvažující stavbu speciálu kategorie GTE.

Již nyní zabírají vozy GTE napříč oběmi kategoriemi prakticky polovinu startovního pole. Z celkového počtu třinácti aut GTE patří profesionální GTE-Pro osm míst. V současné chvíli tedy místo je, ale pokud se pole rozroste na patnáct a více zástupců profesionální kategorie, bude muset GTE-Am podle Neveua ustoupit.

Právě kategorie GTE-Am má letos velmi slabou účast. Pouhých pět aut značek Ferrari, Aston Martin a Porsche je slabým odvarem předchozích sezon a se statutem oficiálního světového šampionátu GTE-Pro naopak roste zájem o profesionálnější kategorii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

FIA CEZ

FIA CEZ Hungaroring: Malchárkův hattrick, rychlý Korený a nový rival Brajnika

Grasser Racing Team Lamborghini Huracán GT3

BGT: Z vítězství na Monze se raduje Lamborghini, ISR Racing přišel o stupně vítězů v závěru závodu

Prototypy Toyota TS050 Hybrid na čele startovního pole

WEC: Nenadálý loňský odchod Audi z WEC stál Toyotu body v Silverstone

SMP Racing, Maurizio Mediani, Nicolas Minassian

ELMS: Rusové potvrdili své plány na letošní sezonu

Veronika Cichá

Veronika Cichá: Po sedmi měsících v kokpitu formule

March 717 seriálu CanAm, se kterým jezdil v Intersérii Helmut Kelleners.

Bosch Hockenheim Historic: Hockenheimring vykročil do sezony 2017 na výbornou

V sobotu měla smůlu, v neděli ale dojela: Nejrychlejší Česká závodnice Veronika Cichá.

BossGP v Hockenheimu: Veronika Cichá jednou mimo, jednou desátá

reklama
reklama

Doporučujeme

Vůz Ferrari 488 GTE týmu Cearwater Racing

WEC - Silverstone: Zlatá premiéra amatérského Ferrari z Hong Kongu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. WEC: Startovní pole se ve Spa rozroste víc, než se čekalo

  2. Vytrvalostní část seriálu Blancpain GT začne již tento víkend

  3. Na Hungaroringu budou ve FIA CEZ udávat tempo vozy GT3

  4. WEC - Silverstone: VELKÁ FOTOGALERIE

  5. WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

  6. BGT: Z vítězství na Monze se raduje Lamborghini, ISR Racing přišel o stupně vítězů v závěru závodu

reklama