WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

iMotorSport.cz, 19. dubna 2017, 08:07 Google+

Budoucnost kategorie GTE-Am, určené především pro amatérské závodníky, je podle šéfa Mistrovství světa vytrvalostních závodů Gerarda Neveua nejistá. Vše totiž závisí na úspěchu profesionální GTE-Pro – a ten pozvolna roste.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda

Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Největším limitem v počtu startujících vozů v šampionátu FIA WEC je místo v boxech. Průměrný počet přihlášených vozů na celou sezonu je třicet, což je pro řadu okruhů v kalendáři únosné maximum kvůli místu v garážích.

Jenže účastníci v GTE-Pro se pozvolna rozrůstají. Na počátku vzniku FIA WEC se do této kategorie přihlásily týmy Ferrari, Porsche, Aston Martin. V loňském roce se pole rozrostlo o Ford a příští rok se vrátí automobilka BMW.

Mezitím se objevuje řada dohadů a indicií o návratu dalších automobilek. Kolují zvěsti o plnohodnotném programu týmu Corvette, který je jinak pravidelným účastníkem 24h Le Mans. Tu a tam pak rozvíří vody sdělení z tábora Lamborghini a McLarenu, zvažující stavbu speciálu kategorie GTE.

Již nyní zabírají vozy GTE napříč oběmi kategoriemi prakticky polovinu startovního pole. Z celkového počtu třinácti aut GTE patří profesionální GTE-Pro osm míst. V současné chvíli tedy místo je, ale pokud se pole rozroste na patnáct a více zástupců profesionální kategorie, bude muset GTE-Am podle Neveua ustoupit.

Právě kategorie GTE-Am má letos velmi slabou účast. Pouhých pět aut značek Ferrari, Aston Martin a Porsche je slabým odvarem předchozích sezon a se statutem oficiálního světového šampionátu GTE-Pro naopak roste zájem o profesionálnější kategorii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bohaté startovní pole je jednou z cenných deviz každého okruhového závodu

WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

FIA CEZ

FOTO: FIA CEZ na Red Bull Ringu

Indianapolis (USA)

Indy 500: Pohádka o pěti stech mílích a jednom vítězi

Robert Kubica ve voze týmu ByKolles Racing

Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

Mark Webber před startem závodu WEC ve SPA-Francorchamps

WEC: Hlavním maršálem v Le Mans bude Mark Webber

Sébastien Buemi u svého prototypu Toyota TS050 Hybrid před startem závodu ve SPA-Francorchamps

WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

Maximilian Günther

Maximilian Günther vítězem klasické Velké ceny Pau pro Formule 3

reklama
reklama

Doporučujeme

Vůz Ferrari 488 GTE týmu Cearwater Racing

WEC - Silverstone: Zlatá premiéra amatérského Ferrari z Hong Kongu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. WEC: Můžeme se těšit na velké finále?

  2. Indy 500: Pohádka o pěti stech mílích a jednom vítězi

  3. WEC: 24 hodin Le Mans také virtuálně

  4. WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

  5. Indy 500: Bourdais tvrdě havaroval v Indianapolis. Ford hledá náhradu pro Le Mans

  6. WEC - Analýza: Jaký je průběžný stav šampionátu před Le Mans?

reklama