WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

iMotorSport.cz, 19. dubna 2017, 08:07 Google+

Budoucnost kategorie GTE-Am, určené především pro amatérské závodníky, je podle šéfa Mistrovství světa vytrvalostních závodů Gerarda Neveua nejistá. Vše totiž závisí na úspěchu profesionální GTE-Pro – a ten pozvolna roste.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda

Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Největším limitem v počtu startujících vozů v šampionátu FIA WEC je místo v boxech. Průměrný počet přihlášených vozů na celou sezonu je třicet, což je pro řadu okruhů v kalendáři únosné maximum kvůli místu v garážích.

Jenže účastníci v GTE-Pro se pozvolna rozrůstají. Na počátku vzniku FIA WEC se do této kategorie přihlásily týmy Ferrari, Porsche, Aston Martin. V loňském roce se pole rozrostlo o Ford a příští rok se vrátí automobilka BMW.

Mezitím se objevuje řada dohadů a indicií o návratu dalších automobilek. Kolují zvěsti o plnohodnotném programu týmu Corvette, který je jinak pravidelným účastníkem 24h Le Mans. Tu a tam pak rozvíří vody sdělení z tábora Lamborghini a McLarenu, zvažující stavbu speciálu kategorie GTE.

Již nyní zabírají vozy GTE napříč oběmi kategoriemi prakticky polovinu startovního pole. Z celkového počtu třinácti aut GTE patří profesionální GTE-Pro osm míst. V současné chvíli tedy místo je, ale pokud se pole rozroste na patnáct a více zástupců profesionální kategorie, bude muset GTE-Am podle Neveua ustoupit.

Právě kategorie GTE-Am má letos velmi slabou účast. Pouhých pět aut značek Ferrari, Aston Martin a Porsche je slabým odvarem předchozích sezon a se statutem oficiálního světového šampionátu GTE-Pro naopak roste zájem o profesionálnější kategorii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zapomenuté sportovní prototypy skupiny C

VIDEO: 10 sportovních prototypů skupiny C, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Maxime Martina v DTM už nebudeme vídat

Martin: Můj odchod z DTM byl motivován nejasnou budoucností série

Jamie Green lituje rozhodnutí Mercedesu opustit DTM

Green: Byl jsem překvapen, když jsem se dozvěděl, že Mercedes končí v DTM

Paffett, Gary

Mercedes nevěří v nasazení svých vozů soukromými týmy po stažení se z DTM

Maxime Martina v DTM v sezoně 2018 už neuvidíme

Jezdecký kádr BMW pro rok 2018 - Martin pryč a co s Blomqvistem?

start

DTM odhalilo kalendář: Vrací se do Anglie a Itálie

reklama
reklama

Doporučujeme

Vůz Ferrari 488 GTE týmu Cearwater Racing

WEC - Silverstone: Zlatá premiéra amatérského Ferrari z Hong Kongu

Čtěte dále

reklama

Zprávy odjinud