WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

iMotorSport.cz, 19. dubna 2017, 08:07 Google+

Budoucnost kategorie GTE-Am, určené především pro amatérské závodníky, je podle šéfa Mistrovství světa vytrvalostních závodů Gerarda Neveua nejistá. Vše totiž závisí na úspěchu profesionální GTE-Pro – a ten pozvolna roste.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda

Vůz Aston Martin Vantage posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Největším limitem v počtu startujících vozů v šampionátu FIA WEC je místo v boxech. Průměrný počet přihlášených vozů na celou sezonu je třicet, což je pro řadu okruhů v kalendáři únosné maximum kvůli místu v garážích.

Jenže účastníci v GTE-Pro se pozvolna rozrůstají. Na počátku vzniku FIA WEC se do této kategorie přihlásily týmy Ferrari, Porsche, Aston Martin. V loňském roce se pole rozrostlo o Ford a příští rok se vrátí automobilka BMW.

Mezitím se objevuje řada dohadů a indicií o návratu dalších automobilek. Kolují zvěsti o plnohodnotném programu týmu Corvette, který je jinak pravidelným účastníkem 24h Le Mans. Tu a tam pak rozvíří vody sdělení z tábora Lamborghini a McLarenu, zvažující stavbu speciálu kategorie GTE.

Již nyní zabírají vozy GTE napříč oběmi kategoriemi prakticky polovinu startovního pole. Z celkového počtu třinácti aut GTE patří profesionální GTE-Pro osm míst. V současné chvíli tedy místo je, ale pokud se pole rozroste na patnáct a více zástupců profesionální kategorie, bude muset GTE-Am podle Neveua ustoupit.

Právě kategorie GTE-Am má letos velmi slabou účast. Pouhých pět aut značek Ferrari, Aston Martin a Porsche je slabým odvarem předchozích sezon a se statutem oficiálního světového šampionátu GTE-Pro naopak roste zájem o profesionálnější kategorii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aikido Toyoda, president Toyota Motor Corporation

LE MANS: Nečekané osobní prohlášení presidenta společnosti Toyota pana Aikida Toyody

Vítězné trio Porsche (zleva) Brendon Harltey, Timo Bernhard, Earl Bamber

24h Le Mans: Potřetí v řadě dominovalo Porsche

Joel Eriksson

Günther, Ilott a Erisson vítězí ve Formuli 3 na Hungaroringu

Vítězné trio Porsche (zleva) Brendon Harltey, Timo Bernhard, Earl Bamber

LE MANS: Legenda plná překvapení

AF Corse Ferrari 488 GTE posádky Davide Rigon, Sam Bird

LE MANS: Forza Ferrari (5)

Prototyp Toyota TS050 Hybrid #7 s posádkou Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi

LE MANS: Kvalifikace plná rekordů

Prototyp Ligier JS P217 týmu Tockwith Motorsports s posádkou Nigel Moore, Phil Hanson, Karun Chandhok

LE MANS: Pojede Oreca v LMP2 vlastní závod?

reklama
reklama

Doporučujeme

Vůz Ferrari 488 GTE týmu Cearwater Racing

WEC - Silverstone: Zlatá premiéra amatérského Ferrari z Hong Kongu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 24h Le Mans: Potřetí v řadě dominovalo Porsche

  2. Günther, Ilott a Erisson vítězí ve Formuli 3 na Hungaroringu

  3. LE MANS: Legenda plná překvapení

reklama