Seat 600 Abarth TCR: Unikátní španělský sportovec s italským rodokmenem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. září 2017, 14:15 Google+

Ještě dlouhé roky před zakotvením v koncernovém přístavu VW se Seat věnoval výrobě různorodých automobilů - včetně licenční kopie italského Fiatu 600, který kreativně pojmenoval Seat 600. Ovšem aby té kreativity nebylo příliš, dostávaly Seaty ostrou úpravu od italského Abarthu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat 600 Abarth TCR

Seat 600 Abarth TCR | foto: VOS

Sdílejte článek

K nedávnému 60. výročí zahájení výroby Seatu 600 dokonce španělská automobilka vzala jeden ze starších kousků a kompletně ho zrenovovala do podoby nového Seatu 600 Kabrio, ovšem to je poněkud jiný příběh. Tento konkrétní kousek je totiž mnohem živější, dravější a nejspíš i zábavnější.

Do originálu má ale poměrně daleko, neboť v roce 2003 prošel kompletní přestavbou na ostrou verzi Abarth. Jeho konverze navíc byla dost poctivá, neboť jeho majitel používal pouze originální díly Abarth. Kromě těch ale došlo i na drobné úpravy exteriéru, výfukového systému a také karburátorů.

Výkon motoru dosahuje až 69 koní, což je o 11 víc, než měl standardní Fiat 600 Abarth. Necelých 70 koní se sice nemusí zdát jako příliš vysoká hodnota, ovšem již standardní Seat 600 vážil pouze 585 kg. Tento má navíc značně očesaný interiér, ve kterém zůstala jen dvojice závodních sedaček a ochranný rám - podobně jako tomu bylo v závodních vozech účastnících se šampionátu cestovních vozů TCR. Zda se ale i tento upravený model účastnil nějakých závodů bohužel netušíme.

Jeho " možná závodní dny" už ale minuly, přičemž vůz najel od kompletní rekonstrukce sotva 7.740 kilometrů a je v naprosto perfektní kondici.  Další dobrou zprávou je skutečnost, že tento vůz může být váš. Inzeruje ho totiž společnost VOS, která si za něj žádá 17,900 Euro, v přepočtu tedy cca 466.000 korun. To sice není málo, ovšem kolik podobných automobilů už jste na silnicích viděli?

Vytisknout

Diskuze: Seat 600 Abarth TCR: Unikátní španělský sportovec s italským rodokmenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda Favorit

30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud