DISKUZE K ČLÁNKU Ročník 2016 v řeči čísel, rekordů, zajímavostí a kuriozit

Každý rok se statistici vrhnou na skončenou sezónu, aby ji protáhli svou oblíbenou oblastí. Podívají se na rekordy, výjimečné výkony nebo i ty obvyklé a porovnávají, vyzdvihují a připomínají mnoho okolností. Nejinak je tomu i letos - vítejte ve světě čísel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ročník 2016 v řeči čísel, rekordů, zajímavostí a kuriozit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 20.12.2016 20:37 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    ad debutující týmy:
    tady by asi bylo potřeba rozhodnout, co je to debutující tým. Od dob Toyoty ve své první sezóně brali body třeba Spyker, Red Bull i Toro Rosso a do jisté míry by se tam dali zařadit BMW Sauber (i když pro BMW to vlastně nebyl debut, ten si jako tovární tým odbyli tuším v '67) a vlastně i Manor (nebyla to dřív Marussia a předtím Virgin?) letos.
    A samořejmě Brawn.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ono s těmi debutanty to je vždycky složité - Spyker, Red Bull i Toro Rosso byli de facto pokračovatelé předchozích týmů, nebo jako v případě BMW Sauber vznikly sloučením. To je ošidnost F1, kdy se často budovalo na cizích základech nebo přebíralo už dříve započaté.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    Ty odpadlíky máte nějak divně:
    6x
    Kvjat (Austrálie, Monako, Evropa, Rakousko, Itálie, Abu Dhabbi)
    Button (Bahrajn, Kanada, Maďarsko, Belgie, Singapur, Abu Dhabbi)
    Palmer (Bahrajn, Monako, Kanada, Velká Británie, Itálie, Brazílie)
    5x
    Grosjean (Španělsko, Velká Británie, Singapur, Malajsie, Brazílie)
    Wehrlein (Evropa, Velká Británie, Belgie, Itálie, Mexiko)
    Ericsson (Austrálie, Monako, Velká Británie, Belgie, Brazílie)
    Gutierrez (Austrálie, Bahrajn, Malajsie, USA, Brazílie)

    naopak Hulkenberg byl neklasifikovanej jenom 4x, v Rakousku mu odjetá vzdálenost stačila na krásný 19. místo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Pár nepřesností se tu stalo, ale rád bych vysvětlil pojetí "odpadnutí". Pokud pilot vůbec na start nenastoupí nebo odpadne v zahřívacím kole (což je případ Kvjata v Austrálii, Palmera v Bahrajnu a Grosjeana v Singapuru a Brazílii), pak to nelze počítat jako závod. Pilot do něj vůbec neodstartoval, proto mu ve statistikách patří ono DNS, a to samo o sobě vypovídá, že je bez startu. Naproti tomu Hülkenberg v Rakousku opravdu odpadl, pravdou je, že mu ztráta stačila na klasifikaci. Ale bude mít prostě zaznamenanou nedokončenou, i když klasifikovanou Grand Prix. Těch případů, kdy pilot skončil s poruchou nebo havaroval a byl pak na základě ujeté vzdálenosti klasifikován, je plno.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Rozumím.
        S tím pojetím startu to beru. Byť teda některý statistiky mají sklony v takových případech dávat DNF místo DNS. Tabulka na těchto stránkách kupříkladu.
        S pojetím odpadnutí... OK, popsal jsi kritérium, na základě kterýho jsi vytvořil statistiku. Konstatuji tedy -v souladu s poslední větou článku- že při tom, jak jsou nastavený pravidla v F1, bych považoval za mnohem smysluplnější statistiku založenou na klasifikaci. Evidovat odpadnutí dává smysl v pravidlech 24h Le Mans, kde každý, kdo chce dokončit závod, musí projet pod šachovnicovou vlajkou, a to tuším do 8 minut za vítězem. Ale v F1 je to naprosto prázdný údaj, který na nic nemá vliv a o ničem nerozhoduje. V F1 rozhoduje primárně to, jakou vzdálenost závodník ujel (a sekundárně pak jak byl rychlej, pokud někdo jiný ujel stejnou vzdálenost).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Další krásný převánoční dárek. Díky. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama