Tradiční druhá řada

Daniel Šupa, 13. srpna 2004, 21:39 Google+

Tomáš Enge sváděl v kvalifikaci na závod F3000 na Hungaroringu boj o příčky nejvyšší, nakonec odstartuje ze čtvrtého místa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: Ma-Con Engineering

Sdílejte článek

První den jízd na Hungaroringu provázelo na místní poměry nezvykle chladné počasí, teplota vzduchu se v době kvalifikace F3000 pohybovala na 25 °C a teplota vozovky byla jen o několik stupňů výše. Enge ve volném tréninku pracoval s týmem ma-con Dark Dog Charouz na vyladění vozu a třetí čas dokazoval, že český jezdec bude v kvalifikaci znovu patřit mezi favority. První polovina kvalifikace přinesla nesmírně vyrovnané časy, první trojici Patrick Friesacher, Vitantonio Liuzzi a Enge dělily necelých osm setin sekundy. Klíčem ke konečnému umístění bylo načasování vyjetí na druhé sadě nových pneumatik, dřívější výjezd se vyplatil Liuzzimu a Enrico Toccacelovi. V následujících minutách totiž mnoho jezdců vyjelo z trati a ačkoliv žluté vlajky nevlály dlouho, nanesené nečistoty trať zpomalily a Enge ani Friesacher už neměli šanci vylepšit svůj nejlepší výkon.


Tomáš Enge: „Z druhé řady se už stává pravidlo, ale pořád je to solidní výchozí pozice pro závod. Vůz byl celkem dobře nastavený, nicméně ve druhé zatáčce byl trochu nedotáčivý. Můj čas jsem zajel na první sadě pneumatik, kdy se mi povedlo čisté kolo. S druhou sadou jsme asi vyjeli o chvíli později, mnoho jezdců v té době vyjelo mimo trať a nanesli na ni nečistoty. Myslím, že trať byla asi o půl sekundy na kolo pomalejší, původní čas už nešlo vylepšit. Zítra bude hodně záležet na počasí, dnes bylo nečekaně chladno a zadní pneumatiky se opotřebovávaly méně, než jsme čekali.“


Marian Hamprecht, šéf týmu: „Jako obvykle je Tomáš ve druhé řadě, ale jsme spokojeni. Pokud se nám povede odvést stejně dobrou práci jako při minulých závodech, máme dobrou šanci na stupně vítězů. V kvalifikaci jsme vyjeli na druhé sadě asi o pět minut později, v té době zajeli Liuzzi a Toccacelo své časy, potom už byl na trati velký provoz a nešlo vylepšit čas.“


Tisková zpráva bpa a.s.
Foto: Ma-Con Engineering


Google+ Vytisknout

Diskuze: Tradiční druhá řada

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ekström, Mattias

Ekström se přeci jen ukáže v DTM na úvodním závodu na Hockenheimu

Louis Delétraz měl z české stáje k bodům v Bahrajnu blíže, než jeho kolega

F2: Charouz Racing Systém debutoval v Bahrajnu. Proč se zatím zázraky nekonaly?

Audi přišlo o část svého potenciálu

Audi se obává, že aerodynamické změny roku 2018 jsou pro ně nevýhodou

Ilustrační foto

Potvrzeno: DTM uspořádá první noční závod

Audi Sport

DTM 2018: Důležití sponzoři se od série odvracejí zády

Audi letos bude obhajovat všechny tituly

Audi oznámilo rozdělení jezdců do týmů. Jaké číslo zvolil Rast?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissany veteránem startovního pole - anotační foto

Nissany veteránem startovního pole

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud