Ford investuje do motoristického sportu neuvěřitelné rozpočty, ale objevily se uvnitř společnosti i jiné návrhy, a to především redukovat široký rozsah aktivit na stěžejní programy a netříštit energii a sílu.
Ford se angažuje ve Formuli 1, světovém Rallye, NASCAR, závodech tahačů a v neposlední míře také v Champ Car. Navíc je tu program závodního vozu GT Aston Martin, který se připravuje ve spolupráci se společností Prodrive.
Jedním z názorů je, zaměřit síly na IRL IndyCar a porazit na kolena největší konkurenty na americkém trhu s auty, tedy Hondu a Toyotu. Navíc Ford díky Cosworthu stojí za zlepšením a vývojem motoru Chevrolet, jenž dokázal loni závěrem sezony s japonskými agregáty držet krok.
Dan Davis o víkendu prohlásil, že by příští sezonu nemusely být pro Champ Car stávající motory Cosworth XFE k dispozici. To samozřejmě zvedlo ohromnou vlnu nervozity, neboť seriál musí prokázat svoji životaschopnost, a taková situace by mu výrazně přitížila.
Davis nyní však smířlivěji dodává, že rozhodnutí bude učiněno až ke konci roku a neznamená to, že by nemohlo partnerství dále pokračovat, jen možná dojde k úpravě podmínek. „Ford chce díky svému úsilí v motorsportu prodat více aut a tahačů. Pokud uvidíme, že nám k tomuto cíli naše účast pomáhá, zůstaneme zde.“
Navíc díky tomu, že jezdí v Champ Car všichni s tímto typem motorů, nestojí jeho vývoj prakticky žádné peníze...
Foto: Champ Car
Ford uklidňuje situaci
Šéf oddělení motorsportu automobilky Ford Dan Davis rychle uklidňuje situaci po svém víkendovém prohlášení.
Další zprávy
-
Nové varování před požáry. Do kdy ho meteorologové prodloužili?
-
Milan Antoš přijde o zbytek MS v hokeji! Zranění jsou vážná, uvedla ČT
-
Konečně něco jiného! Dara Rolins se zmínila o smutku, únavě a emočním vyčerpání
-
Polární záře v ČR: Kdy se můžeme dočkat další podívané?
-
MS v ledním hokeji: Hvězdy v hledišti! Jágr, prezidentský pár a další