Popularita Dacie v Česku stoupá, značka už se propracovala na třetí místo

Nabídka modelů Dacia

Nabídka modelů Dacia | foto: Dacia

Údaje o prodejích osobních automobilů v České republice za první čtvrtletí letošního roku jednoznačně signalizují pro mnohé překvapující změny. Mezi nejzajímavější určitě patří rostoucí zájem zákazníků o nové osobní automobily značky Dacia, které se po prvních třech měsících, poprvé v historii českého automobilového trhu, probojovali na třetí místo, na pomyslných stupních vítězů, za první Škodou a druhým VW. Teprve na čtvrtém místě se letos umisťuje Hyundai a pátý je Peugeot.

Podíl prodeje vozů Dacia na českém trhu se už blíží sedmi procentům a velmi cenná je na tom skutečnost, že Dacia se k tomuto úspěchu propracovala systematicky, poměrně nenápadně a bez rozsáhlých propagačních a mediálních kampaní. O to je pozice mezi českými TOP 3 pro značku cennější a významnější.

Značka Dacia dnes nabízí velmi atraktivní škálu velice praktických modelů pro běžné motoristy, soukromníky, podnikatele i firmy. Nabídka zahrnuje menší rodinné vozy Logan a Sandero, stejně jako velmi praktické prostorné MPV Lodgy a Dokker, ale zejména nejen u nás velmi oblíbené crossovery řady Duster. A v nabídce nechybí ani užitkové varianty modelu Dokker. Automobily Dacia těží především z toho, že si nehrají na přetechnizované produkty, ale jsou praktickými a snadno provozovatelnými vozy pro nejširší okruh uživatelů. Z hlediska bezpečnosti mají samozřejmě vše, co vyžaduje současné legislativa, stejně jako mohou uspokojovat současné běžné zákaznické požadavky na komfort, tedy klimatizaci, či vyhřívání předních sedadel, parkovací asistenty atd.

img-responsive

Nabídka modelů Dacia | foto: Dacia

Model Duster navíc již delší dobu jasně vládne v české hitparádě mezi malými crossovery, Dacia Dokker je na prvním místě v kategorii menších užitkových vozů, model Sandero je mezi menšími osobními na českém trhu třetí příčce a modelu Lodgy patří čtvrté místo mezi menšími vozy MPV.

Výroba automobilů značky Dacia začala v Rumunsku před půl stoletím a po nedlouhém čase byly licenční Renaulty 12, pod označením Dacia 1300 a později jako modernizovaný model Dacia 1310, vyváženy také do tehdejšího Československa. Novodobá éra vozů Dacia se u nás ale začala psát až v roce 2005, kdy se k nám začaly dovážet první modely Logan, a s nimi bylo zahájeno budování prodejního a servisního zázemí v rámci obchodní sítě značky Renault.

Od té doby prodeje vozů Dacia v ČR mnohonásobně vzrostly, loni překročil počet prodaných Dacií v ČR hranici 16 tisíc kusů a letošní třetí místo je odrazem jejich skvělé zákaznické atraktivity. Není proto také divu, že celkový počet, v novodobé historii, prodaných nových automobilů Dacia, již přesáhl hranici 100 000 kusů. O opravdu dynamické růstu prodejů svědčí například to, že v roce 2017 byla Dacia ještě na pátém místě, v roce 2010 na třináctém a před patnácti lety, tedy v roce 2004 jí patřilo místo dvaadvacáté.

Dacia navíc není úspěšným hráčem jen na trhu českém, ale i evropském. Málokdo by před lety čekal, že se model Duster stane mimořádně oblíbeným nejen u nás, ale třeba i ve Švýcarsku nebo Německu. Ve Francii pak patří Dacia k jedněm z nejoblíbenějších značek na trhu. Dacii se navíc podařilo vybudovat si obrovskou mezinárodní komunitu zákazníků, kteří se setkávají na akcích jako je třeba Dacia Piknik.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu